To wprowadza emocje innego rodzaju, nakłania do oceniania i posumowań oraz próby przewidywania finału. Prosty język i duże litery zachęcają moją sześciolatkę do samodzielnego czytania, a niebanalne obrazy przyciągaja wzrok ciekawskiego dwulatka. Sam początek historyjek rozbudza fantazję, bo nigdy nie wiadomo co akurat dziś wykopie Pan Toti w swojej kopalni. Moim dzieciom szczególnie przypadła do gustu Czarodziejka Torba, z której mały człowieczek wyciągał to, co było w danej chwili potrzebne. "Ale byłoby fajnie jeść lody i słodycze, kiedy tylko się o nich pomyśli" - tak sobie głośno marzył mój starszy łakomczuch.
Ale wszystko ma swój koniec. I historyjka o smutnym Smoku, który nie mógł latać, i zły los kotów-ufoludków. Bo wszystko zawsze kończy się dobrze, ale to musi także zależeć od nas samych. I tego chcę nauczyć moje pociechy. By się nie poddawały, by ciągle próbowały swych sił, by pomagały sobie nawzajem. A wtedy wszystko jest możliwe - realizacja marzeń czy wyznaczony cel. Nie potrzeba do tego żadnych czarów, tylko czułego serca i mądrej głowy.
" - Te ufoludki miały zamki błyskawiczne na brzuszkach.
- Myślisz, że to skafandry kosmiczne? - zapytał Pozytyw.
- Nie, raczej nie. Myślę, że to były zielone kostiumy.
- Czyli, że ufoludki miały na sobie kostiumy ufoludków? Wybacz, ale wydaje się to bez sensu.
- No właśnie. To chyba nie są ufoludki!"
Też mamy w domu książeczki o Totim, ale dzieci jakoś nie pokochały szczególnie...
OdpowiedzUsuńPozdrowienia z dużym dodatkiem słońca:)
Hej!
OdpowiedzUsuńMoje go polubiły chyba dzięki temu, że mogą tam rysować i same tworzyć. One uwielbiają razem rysować choć różnica jest dość duża, bo 4 lata. Młodszy podbiera Starszej jej mazaki i pióra żelowe, co wywołuje często kłótnie. ALe kiedy im czytam i daję konkretne zadanie to tworzą zgrany team:-))))
pozdrówka
iwona
ja mam różnice dwa lata i młody też podbiera starszej. Zwłaszcza mazaki:)
OdpowiedzUsuń