niedziela, 24 czerwca 2012

"JACEK PLACEK 3. Moja nauczycielka jest wilkołakiem" Michael Broad



Jedna z kilku kisążeczek opisujących przeżycia Jacka w szkole i w domu. Bohater to bardzo żywy, pomysłowy i wielki fantasta. To co przeżył ze swoją rozbujałą wyobraźnią czasami jest nie do uwierzenia. Ale on nas, czytelników przekonuje, że to wszystko prawda!



Trzy historie, trzy wielkie przygody, śmieszne, a czasem przerażające. Jackowi wciąż przytrafiają się niesamowite rzeczy. To nauczycielka zamienia się w wilkołaka, a niania w potwora, to znów mumia w muzeum ożywa i prosi go o pomoc. I jak tu nie wierzyć w potęgę humoru i fantazji! Dzieciom nie potrzeba wiele by dobrze się bawiły, a Jackowi szczególnie. I choć czasem bał się swoich przeżyć, a rodzice mu nie dowierzali, on i tak święcie wierzył w to co go spotkało. Świetna lektura na wakacje. 






"Potwór był moją opiekunką, to jasne. Ale było też jasne, że potwór nie ma pojęcia, kim lub czym ja jestem, i jeśli szybko czegoś nie zrobię, mogę skończyć jako jego kolacja. 
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! - krzyknąłem na cały głos.
       To, nawiasem mówiąc, jest jedyna sensowna rzecz, jaką można zrobić, gdy stoi się naprzeciw potwora, wyjątkowo dużego i głupiego, który nie dostrzega różnicy między człowiekiem a jedzeniem.
       Potworna Zuzia była przerażona hałasem, jakiego narobiłem. Przycisnęła ogromne ręce do uszu i zaczęła biegać wokół pokoju w panice, potykając się i niszcząc wszystko, co na potkała na swoje drodze.
       Zrozumiałem, że Potworna Zuzia bardziej boi się mnie niż ja jej, więc spróbowałem ją uspokoić, zanim zdemoluje cały dom. Ale gdy próbowałem do niej podejść, wskoczyła na lampę i kiwała się na niej, drżąc jak liść. Patrzyła przy tym w dół na mnie przerażona niczym słoń patrzący na mysz.
- Wszystko w porządku - powiedziałem możliwie najłagodniej głosem.- Nie zrobię ci krzywdy."

Wydawnictwo Bis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz