piątek, 29 maja 2015

"SUPERAUTA I INNE MEGAMASZYNY" Paul Harrison


Mega szybkie i najnowocześniejsze modele, najdroższe i najpiękniejsze na świecie pojazdy. Ten obszerny przegląd  super maszyn drogowych, wodnych i lotniczych z pewnością spodoba się każdemu chłopcu: i małemu, i dużemu. Wielkie, wyraźne zdjęcia, bardzo szczegółowe i interesujące informacje zajmują godziny mojemu synowi i mężowi. Muszę się przyznać, że wizerunki bohaterów książki robią duże wrażenie, ale opisy do mnie raczej nie docierają. "Nie znasz się mamo", kwituje moje ciągłe pytania i uwagi najmłodszy z rodziny. To nieprawda, że lektura ta jest przeznaczona tylko dla mężczyzn, bo płeć słabsza bardzo lubi oglądać piękne rzeczy, w tym auta również. A te maszyny przykuwają wzrok. I choć pozostać mogą tylko w sferze marzeń, to warto je poznać i rozróżniać, choćby po to, by zrozumieć o czym rozprawiają nasi "faceci" w domu. I móc, od czasu do czasu, wtrącić słówko do dyskusji. Polecam.



"Bloodhound SSC nie ma tylko jednego silnika - ma ich trzy! Zasadniczy napęd stanowi silnik odrzutowy. Silnik rakietowy rozpędza go do prędkości maksymalnej, a silnik z samochodu wyścigowego napędza pompy podające paliwo do dwóch pozostałych jednostek. Silnik odrzutowy pochodzi z samolotu Eurofighter Typhoon. Litery SSc w nazwie pojazdu to skrót od Super Sonic Car. Kierowcą będzie pilot naddźwiękowych myśliwców Andy Green. To on prowadził samochód Thrust SSc, który aktualnie dzierży rekord prędkości pojazdu lądowego."



"MD902 Explorer (Badacz) to prawdziwy superwiropłat do zwalczania przestępczości! Ten uniwersalny helikopter jest jedną z najbardziej użytecznych maszyn policyjnych. Wyposażony jest we wszelakiego rodzaju gadżety, opracowane specjalnie do śledzenia z góry ruchów przestępcy. Długie ramię sprawiedliwości - wprost spod nieba - sięga ziemi, gdy służbę pełni Explorer. Dośledzenia przestępcy w nocy używane są kamery pracujące w podczerwieni. Taka kamera "widzi" ciało człowieka jako źródło ciepła o określonym kształcie. Explorer nie ma śmigła ogonowego. Zastępuje go wentylator wewnątrz belki ogonowej, zaopatrzonej w odpowiednie otwory, a stabilność maszyny zapewnia opływające belkę powietrze, tłoczone przez wirnik nośny."


Wydawnictwo Debit


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz