piątek, 17 lipca 2009

"TRZY BAJKI" Lucyna Legut

Kiedy zobaczyłam na wystawie tę książkę, a raczej jej okładkę, to po prostu nie mogłam się oprzeć by jej nie oglądnąć w księgarni, a potem nie zakupić! Urzekła mnie odrazu, coś niesamowitego! Nie zaznałam tego uczucia już od bardzo dawna. Prawdę mówiąc nie pamiętam ile lat miałam, ale byłam napewno dzieckiem i już wtedy , gdy tylko jakaś książka "padła mi w oko" nie dałam spokoju sobie ani rodzicom, póki nie znalazła się w na mojej półce w pokoju. Tak już mam i tyle.A więc nabyłam to cudo i muszę przyznać, że się...nie zawiodłam! Prawdziwa bajka, a raczej trzy bajki. Przwdziwie nieprawdziwe!!! Fantastyczne, zmyślone, oderwane od rzeczywistości. Sama nie wiem jak Lucyna Legut tego dokonała, ale ja tak naprawdę nie przepadam za takimi fabułami, a jednak tak wciągnęło, że nie wstałam z krzesła dopóki nie doszłam do ostatniej kartki. To po części zasługa ilustarcji, piękne, piękne i... jeszcze raz piękne! A jak świetnie wydane, brawo!

Jednym słowem bardzo polecam, nie tylko
dzieciom , ale właśnie rodzicom, by przypomnieli sobie czym jest jest taka prawdziwa, z "krwi i kości" baju- bajka. A zarazem lekka, przyjemna, bez podtekstów, morałów czy pouczeń. To mi się spodobało. Rarytas dla oczu, "odstresowywacz" dla nerwicowców, aż mi się zrobiło smutno przy końcu bajki trzeciej, że wszystko wróciło do normy, nie ma już czarów i świat na nowo jest poukładany. Widać, że należy czasem się zapomnieć, poddać magii i poszaleć wyobraźnią, bo bardzo ubogie jest takie ciągle "realistyczne życie". Kończąc, życzę
sobie i Wam więcej bajkowych przeżyć i wrażeń oczywiście po lekturze "Trzech bajek".

"Trzy bajki"




2 komentarze:

  1. Polecam inną ksiażke tej autorki. "Piotrek zgubił dziadka oko" - prześmieszna! :-) Pozdrawiam!

    Mama (nie tylko) Adama

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć
    Dzięki za odzew, chciałabym ją przeczytać, ale mamy tyle lektur oczekujących w kolejce, że nie wiem czy damy radę do jesieni je przetrawić:-)) ale jeśli ten "Piotrek...." też jest tak fajny, to może się skuszę wcześniej sięgnąć po niego

    pozdrawiamy serddecznie
    iwona

    OdpowiedzUsuń