środa, 29 lipca 2009

"GWIZDEK NIE CHCE SPAĆ" , "GWIZDEK I ŚNIEGOWA KULA" Barbara Gawryluk

Jest wiele na rynku wydawniczym książek,gdzie bohaterami są zwierzęta, ale te akurat lekturki są dla mnie osobiście szczególnie bliskie. Z dwóch powodów. Po pierwsze: autorka - pani Barbara Gawryluk prowadzi również świetną audycję "Alfabet" na antenie Radia Kraków, słucham jej co niedzielę i niesamowicie sobie chwalę te "spotkania książkowe". Po drugie: tłem przygód i wybryków małego świstaka Gwizdka, bohatera książeczek, są moje ukochane Tatry. Opisy pięknej przyrody i wspaniałych gór przywołują wspomienia moich własnych wędrówek szlakami turystycznymi wiodącymi zarówno na szczyty jak oraz spacerów po dolinach i kotlinach. Widać więc, że na wyjątkowe traktowanie zasłużyły:-))) Tym bardziej, że cała seria objęta została patronatem Tatrzańskiego Parku Narodowego.
Cieszę się więc, że trafiłam na te pozycje i dzięki nim mogę swoim dzieciom malowniczo opowiedzieć, słowami pani
Barbary Gawryluk, o tym co ukochałam mocno i do czego bardzo tęsknię. Mam nadzieję, że gdy oboje podrosną i sami będą ciekawi tatrzańskich wrażeń, przekonają się na własnej skórze, co znaczy zdobywać szczyt górski i podziwiać widoki z samych wierzchołków.
Moim zdaniem nie ma nic piękniejszego! Tego się po prostu nie zapomina, powiem więcej - ciągle się chce powracać, będąc spragnionym, mimo wszystko, zmęczenia, bólu nóg i ostatecznie fantastycznych uniesień z samej góry.
Życzę również i Wam tej wielkiej miłości do Tatr!

ilustracje-Małogorzata Flis


seria o Gwizdku
Literatura

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz